Installatie inrichten Cloud

Installatie inrichten Cloud

Een “Wolkverhuizing” hoeft geen “Volksverhuizing” te zijn !
Staat u binnenkort voor een migratie van uw ICT-infrastructuur, wilt u overgaan op een nieuwe versie of (een deel van) uw ICT migreren naar de cloud?
Een migratie doet u niet van de ene op de andere dag, maar vraagt een goede voorbereiding van zowel de ICT als de medewerkers van uw organisatie.
ICTDET heeft jaren lange ervaring met diverse migratievraagstukken en de gevolgen voor medewerkers.
ICTDET is dan ook dé migratiespecialist van Nederland.
Wij kunnen u ondersteunen in de meest uiteenlopende migratieprojecten. Van een exchange migratie tot een data center migratie en van een werkplek migratie tot een migratie naar de Cloud.

Bij ICTDET bent u altijd op het juiste adres.

Migratie trajecten

Het migreren van websites, web-applicaties en/of hele platformen kan in sommige gevallen risicovol zijn. We willen ook zeker niet de illusie wekken dat dit niet het geval is. Wat we wel willen is onze ervaring delen met u en u ervan overtuigen dat met een goede voorbereiding, actieve medewerking van alle betrokkenen en een goed geplande uitvoering, een migratie van “A naar B” prima zal verlopen.
Elke migratie is maatwerk. En er zullen dus altijd platform- specifieke acties ondernomen moeten worden, geen enkel hosting platform en/of web project is hetzelfde tenslotte. Een succesvolle migratie begint daarom altijd met het grondig inventariseren van het bestaande platform.
Verder worden er in dit document tips en aandachtspunten opgesomd, die er meer op gericht zijn om na te gaan of het nieuwe platform alle benodigde functionaliteit ondersteund. Uiteraard is dit van het hoogste belang voor het functioneren van het uiteindelijke platform.
De migratie in 8 stappen:
1. Grondige inventarisatie bestaande platform inclusief de inrichting van rollen, taken en verantwoordelijkheden van alle betrokkenen (wie doet wat?).
2. Planning opmaken. Aandachtspunten: wanneer gaat wat gebeuren en wanneer moet het nieuwe platform live? Waar ligt het “point of no return” (contracteindes e.d.)? Hoeveel tijd om te testen is er? Moet er eventueel een fall-back scenario ingericht worden?
3. Communicatieplan migratie inrichten: wie is tijdens de migratie hoe en wanneer wel of niet bereikbaar?
4. Opzet/basisinrichting van het nieuwe platform op basis van de inventarisatie.
5. Migratie uitvoeren conform planning. Van groot belang hierbij is het tijdstip van migratie, bereikbaarheid en betrokkenheid van die mensen die de inhoudelijke kennis hebben.
6. Testen en fine tunen. Afhankelijk van de grootte van het platform/de migratie, eventueel conform testplan.
7. Geïntensiveerde monitoring van het nieuwe platform in de eerste maanden na de migratie. Verdere fine-tuning prima mogelijk (platform draait reeds succesvol tenslotte).
8. Bij grotere platformen: evaluatie en formele afsluiting migratie project, i.v.m. grenzen stellen aangaande fine-tune werkzaamheden. Het eventueel afgenomen support / onderhoud begint vanaf hier.
Een schematische weergave van bovenstaand stappenplan vindt u in bijlage 2

cloud-migratie